125 resultaten

Datum Relevantie

Energieleveranciers onbereikbaar door overbelaste klantenservice

Energieleveranciers lijken de vragen van klanten over hun nieuwe torenhoge tarieven niet aan te kunnen. Wie belt met een vraag over de energienota komt er nauwelijks door. Wachttijden lopen met gemak op tot een uur of langer en verbindingen worden abrupt verbroken, blijkt uit een rondgang van BNR. De Consumentenbond kreeg in korte tijd honderden klachten over onbereikbare energiebedrijven en trok tot tweemaal toe aan de bel bij toezichthouder ACM.

Consumentenbond daagt KLM voor rechter om terugbetaling tickets

KLM blijft reizigers die geld terug willen na een geannuleerde vlucht 'van het kastje naar de muur' sturen. En honderden klanten van het failliete reisbureau D-reizen wachten nog altijd op het geld van hun geannuleerde KLM-tickets. Daarover klaagt de Consumentenbond die toezichthouder ILT vraagt om ingrijpen en zelf een gedupeerde van KLM gaat bijstaan om het geld via de rechter terug te vorderen.

Consumentenbond: beveiliging apps en websites veel supermarkten niet op orde

Veel apps en websites van supermarkten zijn onvoldoende beveiligd of schenden de privacy van gebruikers. Dat zegt de Consumentenbond na een eigen onderzoek. Accounts blijken gevoelig voor brute force-aanvallen en er worden soms zonder toestemming advertentiecookies geplaatst.