
BNR Doorpakkers #25 Namasteetjes!
Cabaretière Martine Sandifort heeft de afgelopen maanden veel succes op sociale media met haar dagelijkse filmpjes (Namasteetjes!) en wil daar nu eindelijk eens aan gaan verdienen.
Cabaretière Martine Sandifort heeft de afgelopen maanden veel succes op sociale media met haar dagelijkse filmpjes (Namasteetjes!) en wil daar nu eindelijk eens aan gaan verdienen.
Niet met je auto naar de teststraat, maar naar de kerststraat! Ondernemer Patricia Straten sprong in op het gemis aan kerstmarkten. Ze opende een Xmas Drive Through.
Als podiumdier ben je natuurlijk ultiem blij als je weer op het podium van Rotterdam Ahoy staat. Acteur en zanger René van Kooten kreeg die mogelijkheid; mét orkest, zónder publiek.
Het biercafé van ondernemer Dave Kleine is al wekenlang dicht vanwege de horecasluiting, maar zijn borrelboxen vliegen de deur uit.
De Haagse band Di-rect zou dit jaar een absoluut topjaar beleven, maar alle optredens vielen weg. Daarom bedacht de band een concept waarmee tóch geld kan worden verdienen met optreden.
2020 is duidelijk geen goed jaar om te trouwen. Nou ja, niet als je daar een groot feest van wil maken. Weddingplanner Mariska zag al haar opdrachten wegvallen en ging iets héél anders doen.
Spatschermen van plexiglas bleken het nieuwe goud. Van grote supermarktketens tot de bakker op de hoek, iedereen moest schermen hebben. Fotodrukbedrijf Gallery Color sprong er gelijk op in.
Met de recente overnames van Expresso en Claudia Sträter valt modeketen Van Uffelen in positieve zin op. Hoe directeur Pieter Cox de twee kledingmerken in zijn bedrijf integreert vertelt hij bij BNR Zakendoen.
Het zal toch best even slikken zijn als je als chefkok van een sterrenrestaurant ineens je maaltijden staat in te pakken voor bezorging aan huis. Maar nood breekt wet.
Sommige ondernemers blijken echt van álle markten thuis. Zo ook Dennis Hurkmans van de Heische Hoeve. Hij werkt nu keihard aan een nieuwe corebusiness: whisky!
Als toeristen normaal gesproken je belangrijkste klanten zijn, dan heb je in 2020 automatisch een probleem. Heinen Delfts Blauw mikt daarom nu op een heel nieuwe doelgroep.
Sinds de uitbraak van het Coronavirus is glas uit Winschoten ineens gewild over de hele wereld. Fabriek Qsil produceert namelijk glas waarmee lampen worden gemaakt die het virus doden!
Een beetje ondernemer zit niet bij de pakken neer. Zeker niet de Rotterdamse horecaondernemer Frankie Dros, die na plan A en Plan B nu Plan C in werking stelt: hij opent een oliebollenkraam!
Een bedrijf dat duidelijk enorm profiteert van de Coronacrisis is bezorgsupermarkt Picnic. De vraag naar hun dienst was al groot, maar is nu zó gigantisch dat er maar één ding op zit: opschalen in de hoogste versnelling.
In hartje stadscentrum Delft staat het prachtige hotel de Emauspoort, maar sinds Corona blijven de gasten weg. Eigenaren Jeroen en Dees besloten iets totaal nieuws te proberen: de lobby is omgetoverd tot plantenwinkel.
Elke werkdag gaat Nina van den Dungen langs bij een ondernemer die doorpakt, juist nu! Modeontwerpster Monique Collignon is vol overgave begonnen met het ontwerpen en verkopen van mondkapjes.
Nina van den Dungen gaat elke werkdag langs bij een echte doorpakker: ondernemers die het roer omgooien, innoveren en kansen zien, juist nú tijdens de Coronacrisis. Vanaf 1 december te horen in BNR Zakendoen én als podcast via bnr.nl/doorpakkers of je favoriete podcast app.