447 resultaten

Datum Relevantie

'Google gaat strenger toezien op betaalmethoden apps'

Google zou commissies over in-app-aankopen mislopen, doordat apps de mogelijkheid aanbieden om met creditcard te betalen. Ingewijden zeggen tegen Bloomberg dat het bedrijf daarom van plan is om de regels te 'verduidelijken'.

Apple komt met schadeclaim richting Epic Games

Waar Epic Games eerder Apple voor de rechter sleepte om het App Store-verbod op Fortnite, dient Apple nu een claim in tegen Epic Games. Apple zegt inkomsten van in-app-aankopen mis te lopen doordat het betaalplatform van Epic Games nog altijd actief is in Fortnite.

Machine learning op microscopisch niveau

Er is een nieuwe vorm van kunstmatige intelligentie die het afgelopen jaar een vlucht heeft genomen: 'tiny machine learning'. Het wordt gezien als de missing link tussen algoritmen die nog met de cloud moeten communiceren en volledig zelfstandig werkende en lerende apparaten.

China komt met eigen standaard databeveiliging

China heeft een aantal regels opgesteld die moeten voorkomen dat buitenlandse overheden data uit andere landen stelen. Het volgt als reactie op de Verenigde Staten, die de Chinese apps TikTok en WeChat ervan beschuldigd data door te sluizen aan de overheid daar.

UvA-onderzoek: 'Deepfakes kunnen mening over politici beïnvloeden'

Deepfakes, gemanipuleerde video's, kunnen van invloed zijn op de mening van kiezers over politici. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Hoe specifieker je die deepfake op een bepaalde specifieke doelgroep richt, hoe groter het effect kan zijn.

IBM: gemiddelde schade bij datalek loopt in miljoenen

De schade waarmee bedrijven bij een datalek worden geconfronteerd, bedraagt gemiddeld bijna vier miljoen dollar. Dat blijkt uit onderzoek van IBM Security. In veel gevallen blijkt slechte configuratie van systemen en hergebruik van wachtwoorden de achilleshiel.

'Bedrijven blijven Facebook langer boycotten'

De advertentie-boycot bij Facebook gaat naar verwachting langer duren dan gepland. 'Stop Hate for Profit' loopt over een week af, maar een van de grootste reclame- en communicatieadviesbedrijven ter wereld verwacht dat bedrijven langer voet bij stuk houden.