6 resultaten

Datum Relevantie

JD095 - Director OPEN Business Leaders - Jos Slootstra en Jelle Drijver

Meer info: http://jelledrijver.nl/josslootstra OPEN Business Leaders heeft als missie de grootste ‘versneller van vooruitgang’ te zijn door het verbinden van mensen met impact. Hun leden zijn niet alleen de CEO’s van grote en middelgrote organisaties, maar ook de thought leaders, universiteiten en startup accelerators die voor deze CEO’s relevant zijn. Ik ben Jelle Drijver en in deze podcast ga ik in gesprek met de director van OPEN Business Leaders: Jos Slootstra. We gaan het hebben over Ondernemen, fouten maken, EGO, Luisteren naar je hoofd of hart, mensen motiveren, werken in loondienst of als ondernemer OF... als ondernemer op de loonlijst. Deze aflevering is te beluisteren via iTunes, Stitcher én de APP van BNR Nieuwsradio en te bekijken op JelleDrijver.nl/josslootstra of op mijn YouTube kanaal. Op alle genoemde platformen kan je een abonnement nemen op mijn interviews. Doe dat vooral als je het leuk vindt wat ik maak en niets wilt missen. En weet je wat ik nou heel leuk zou vinden? Als jij even op iTunes laat weten dat je deze podcast waardeert door een 5 sterren rating te geven. Zo kom ik in iTunes weer hoger in de zoekresultaten en help je anderen deze podcast ook te ontdekken. Dan nu in gesprek met een man die op zijn 14e begon met het organiseren van feesten: Jos Slootstra! Twitter: http://twitter.com/jelledrijver YouTube: http://youtube.com/jdrijver SnapChat: snapchat.com/add/jelledrijver Linkedin: http://linkedin.com/in/jelledrijver Instagram: http://instagram.com/jelledrijver EGO, Ondernemers vanuit je hart, Ondernemer, CEO, Jos Slootstra, Jelle Drijver

JD094 - Ben Woldring lanceert nieuw dienst Bencompare - Ben Woldring en Jelle Drijver

Hij was 13 en moest voor een schoolopdracht een website maken. Hij besloot een overzicht te maken van de verschillende tarieven voor vaste telefonie en bouwde de website Bellen.com Voor hij het wist zat hij als 13 jarig ondernemer in het programma KASSA als expert. Inmiddels heeft hij ruim 20 jaar ervaring in onafhankelijke vergelijkingssites zoals Bellen.com en Gaslicht.com. Ik heb het over internetondernemer Ben Woldring die nu 32 jaar is. Tijdens de Big Improvement Day sloeg hij op een grote rode knop en daarmee lanceerde hij zijn volgende stap in vergelijken: de app Bencompare. Beschikbaar voor iPhone en Android. In deze app zie je wat je kwijt bent aan vaste lasten, én hoe het indien mogelijk, goedkoper kan. Als je het leuk vindt om dat interview in KASSA terug te zien, dit interview tussen mij en Ben te bekijken of een gratis transcript van dit interview te downloaden, ga dan naar http://jelledrijver.nl/woldring Wil je meer van mijn interviews met ondernemers en auteurs zien kijk dan op jelledrijver.nl/youtube en abonneer je op mijn kanaal. In deze korte podcast van zo’n 5 minuten spreek ik Ben over zijn nieuwe dienst, het verdienmodel er achter én hoe hij omgaat met de privacy van zijn gebruikers. Wat ben ik vereerd dat je luistert naar een nieuwe aflevering van mijn Jelly Driver Podcast. Doe je dat voor het eerst? Of luister je vaker? Als het je eerste keer is en je vindt het leuk wat je hoort, abonneer je dan even op deze podcast via jouw favoriete podcasting app en houd je enthousiasme niet voor jezelf maar deel het met de wereld via een review op iTunes. Meer info: http://jelledrijver.nl/woldring Twitter: http://twitter.com/jelledrijver YouTube: http://youtube.com/jdrijver SnapChat: snapchat.com/add/jelledrijver Linkedin: http://linkedin.com/in/jelledrijver Instagram: http://instagram.com/jelledrijver Ben Woldring, Ben Woldering, Jelle Drijver, Ben Compare, Bencompare, Ondernemen, Ondernemer, Vergelijken, privacy, verdienmodellen, Big Improvement Day, BID2018, Jelly Driver

JD093 - Actueel met Arets feb 2018 - Martijn Arets en Jelle Drijver

Martijn Arets is als ondernemer en onderzoeker bij de Universiteit Utrecht internationaal expert op het gebied van schaalbare online platformen als Airbnb (deeleconomie), Kickstarter (crowdfunding) en Uber (‘gig’ economy). Wekelijks stuurt hij mij (en vele anderen) een nieuwsbrief waarin hij de meest interessante of opvallende artikelen uit internationale media aanhaalt en voorziet van zijn mening. In de reeks "Actueel met Arets" gaan Martijn Arets en ik in gesprek over een of meerdere artikelen uit zijn nieuwsbrief. Liever lezen dan luisteren? Schrijf je dan in voor zijn wekelijkse updates via: http://www.martijnarets.com/nieuwsbrief/ Meer informatie over, of contact met mij? Kijk op: http://jelledrijver.nl Twitter: http://twitter.com/jelledrijver YouTube: http://youtube.com/jdrijver SnapChat: snapchat.com/add/jelledrijver Linkedin: http://linkedin.com/in/jelledrijver Instagram: http://instagram.com/jelledrijver Platformeconomie, deeleconomie, deel economie, platform economie, Gig economy, Kickstarter, Indigogo, Crowdfunding, Martijn Arets, Foodora, Uber, AirBNB, Jelle Drijver, Actualiteit

JD092 Top Trends voor ondernemers - Willem Overbosch en Jelle Driijver

TRANSCRIPT & VIDEO: http://jelledrijver.nl/willem BOEK BESTELLEN: https://www.managementboek.nl/boek/9789089653635/toptrends-voor-ondernemers-willem-overbosch?affiliate=2589 Wie is Willem Overbosch? Willem is een ondernemer, maar ook een mens, vooral dat. Hij is 44 jaar geleden geboren en heeft bedrijfseconomie gestudeerd in Maastricht. Is daarna een aantal jaren gaan werken bij ExxonMobile (een grote oliemaatschappij). Hij merkte dat hij daar eigenlijk zijn ei niet kwijt kon. Is een jaar naar Australië en Nieuw Zeeland geweest. Heerlijk gereisd, cowboy en houthakker geweest en heeft daar zijn vrouw leren kennen, een Nederlandse die ook aan het backpacken was. Willem is teruggegaan naar Nederland waar hijdrie jaar voor een klein IT-bedrijf heeft gewerkt dat zich bezig hield met een technologie die de voorloper was van de data hubs in de logistiek. Een klein bedrijf met tien man. Willem zei tegen zijn baas: “Ik wil eigenlijk wel mee ondernemen.” Die baas zei: “Nee”. Dat was de frustratie om eruit te stappen. “Dan ga ik ‘het’ wel zelf doen”. Waarbij ‘het’ nog niet zo heel gedefinieerd was op dat moment. Willem vond het ondernemen al spannend genoeg. Hij merkte dat er heel veel vragen op hem afkwamen die hij niet in zijn studententijd had geleerd op de universiteit en ook niet in zijn omgeving, namelijk: Ondernemen, hoe doe je dat dan? Toen dacht hij: Als ik nou eens een data hub, ofwel een website, begin en ik ga vragen van ondernemers beantwoorden. Dan ontstaat er een businessmodel waar ik vraag en aanbod kan matchen, want op elke vraag is ook al een antwoord, want jij en ik zijn echt niet de enige die voor het eerst mensen aannemen, voor het eerst een pandje huren, voor het eerst iemand moeten ontslaan, financiering moeten zoeken of iets anders. Zo ontstond MKB Servicedesk in 2006. Daar heeft hij uiteindelijk in 2013 De Zaak aan toegevoegd en in 2014 ZZP Servicedesk en dat alles onder de vlag van Dutch Network Group. Daarnaast doet Willem nog één ander ding. Dat is de technologie die we gebruiken om de platformen en de communities te managen: Community building software, bigdash.co. Dat is zijn IT-platform waar hij heel veel plezier uithaal en ook echt in gelooft. Het bouwen van een community, en met name verbinden op thema’s die mensen interesseren, dat het daar heen gaat. TRANSCRIPT & VIDEO: http://jelledrijver.nl/willem BOEK: https://www.managementboek.nl/boek/9789089653635/toptrends-voor-ondernemers-willem-overbosch?affiliate=2589 Twitter: http://twitter.com/jelledrijver YouTube: http://youtube.com/jdrijver SnapChat: snapchat.com/add/jelledrijver Linkedin: http://linkedin.com/in/jelledrijver Instagram: http://instagram.com/jelledrijver Trends, Ondernemers, Ondernemen, Managementboek, inspiratie, Jelle Drijver, Willem Overbosch, MKB Servicedesk, De Zaak

JD091 - Winnaar Dutch Search Awards - Steven van Vessum ContentKing en Jelle Drijver

ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards Zoekmachines brengen continue het steeds veranderende internet in kaart. De crawlers van Google bezoeken op de achtergrond alle websites die daarvoor open staan en indexeren welke pagina's, waar over gaan. Handig want daardoor kan Google jou in een split seconde een lijst van zoekresultaten presenteren die zo goed mogelijk aansluit bij de door jou ingetypte vraag. Google is een antwoorden machine Google wil vooral vragen beantwoorden. Meer hierover hoor je in aflevering 6 waarin ik in gesprek ga over de transitie die Google maakt van zoekmachine naar antwoordmachine met Eduard Blacqiere... (https://www.jelledrijver.nl/frankwatching-podcast-006-google-hummingbird-heb-jij-je-seo-strategie-al-aangepast-eduard-blacquiere-en-jelle-drijver-frankwatching-com/). Als ondernemer of marketeer wil je zo goed mogelijk gevonden worden. Hoe hoger je wordt weergegeven in Google, des te groter de kans dat een zoeker doorklikt naar jouw website en niet die van je concurrent. Een van de manieren om dat te doen is content marketing en goede copywriting skills. Meer daarover in het gesprek met Aartjan van Erkel. Aflevering 59 van deze podcast én in een webinar dat ik gaf met Kyrill Poelmans dat is terug te kijken op: https://www.youtube.com/watch?v=LW6-qztMlNo Wie zijn site niet monitort laat kansen liggen Als je je site vult met goede content maar dat vervolgens niet monitort op fouten in de techniek en fouten in die content... dan laat je op zijn minst kansen liggen. Steven van Vessum is Chief Customer Officer bij de startup: ContentKing. Zij bestaan nu ruim 2 jaar en monitoren inmiddels meer dan 30 miljoen URL's per dag! Waarom ze dat doen hoor je in dit interview. Op het Pioneers festival zijn ze genomineerd als veelbelovende startup, jullie zijn gestort-list op de European-Search Awards, zo ook bij de UK Search Awards in de categorie: Innovation - Software en Best Search Software Tool... EN op 23 november 2017 wonnen ze de Dutch Search Awards in de categorie BEST SEO SOFTWARE (En jij kan die software met 10% korting gebruiken / testen via http://jelledrijver.nl/contentking, dank je wel Steven!) In deze aflevering van de Jelly Driver Podcast: Stel ik Steven o.a. de volgende vragen: - Wat is jullie succes? - Welk probleem hebben jullie geconstateerd in de markt. - Voor welke bedrijven is dat relevant? Alleen de BOL.COMs van deze wereld? Of ook voor Zelfstandig ondernemers en MKB bedrijven? - Welke oplossing hebben jullie daarvoor bedacht? - Wat is jullie verdienmodel? - Welke trends kunnen we het komende jaar verwachten? - Wat verandert er en wat blijft in feite hetzelfde? Denk aan: Techniek, Content, Backlinks - Waar moeten ondernemers zich op voorbereiden? O.a. - Switch naar "mobiel georiënteerde" index. - Gedrag van bezoekers op jouw website als ranking factor. - Autoriteit en Trust nog belangrijker - Dominantere rol featured snippets en direct answer boxes (Wil je zo vriendelijk zijn om dat in Jip & Janneke taal uit te leggen aub?) - Welke adviezen heb je voor ondernemers die nu nog geen focus hebben op Content? - Wat kan je de luisteraar bij wie we nu in zijn of haar oren zitten en het heeft volgehouden tot het einde van deze podcast aanbieden Shownotes: jelledrijver.nl/steven Speciale aanbieding: jelledrijver.nl/ContentKing (ContentKing 10% korting)

JD090 -AVG Wat moet je er mee Charlotte Meindersma

In deze video gaat Jelle Drijver in gesprek met Charlotte Meindersma van Charlottes Law over AVG en GDPR. Waar moet je als ondernemer / bedrijf aan voldoen en wat is het risico als je het niet doet? AVG en GDPR wat moet ik er mee? MOET ik er überhaupt iets mee? Om mij heen hoor en lees ik ineens veel over GDPR en AVG. Regelgeving die bepaalt hoe jij als bedrijf / ondernemer met persoonsgegevens van anderen moet omgaan. En niet alleen hoe je er mee omgaat maar ook hoe je inzicht geeft in wat je met de gegevens doet die mensen bij je achter laten en uitlegt. Dat brengt best wat extra werk met zich mee. Door de nieuwe AVG GDPR heb je nu écht een privacyverklaring nodig. Elke onderneming had al een privacyverklaring nodig. Immers: je bewaart de gegevens van je klanten en dus verwerk je persoonsgegevens. En dus moet je uitleggen wat je daar mee doet. Wat er gaat veranderen is dat nu ook Business to Business persoonsgegevens gaan vallen onder de regels van de AVG en GDPR heeft écht elke ondernemer / elk bedrijf een privacyverklaring nodig. Het wordt lastig zaken doen als je naam, email en nummer al niet op kan slaan. Dat is niet te doen. En dus moet je nu wel. Of je het nou leuk vindt of niet. Heb je al een verwerkersovereenkomst met je partners? Wat ook gaat veranderen is dat je een verwerkersovereenkomst moet afsluiten met alle partijen waar jij je gegevens opslaat. En dat zijn er al snel een hele hoop! Denk bijvoorbeeld aan Dropbox, Google Drive, maar ook je boekhoudsoftware. In gesprek met Charlottes Law Kortom: er komt een hoop bij kijken. Gelukkig zijn er mensen die er veel van af weten en dus trok ik dit keer naar het kantoor van Charlottes Law in Den-Haag. Bekijk mijn interview waarin Charlotte Meindersma uitlegt waar je op moet letten. Linkjes voor meer info: https://jelledrijver.nl/GDPR https://www.charlotteslaw.nl/tag/avg/ https://www.charlotteslaw.nl/2017/11/gdpravg-komt-eraan-is/ https://www.charlotteslaw.nl/2017/11/checklist-avg-gdpr-privacy-er-klaar/ https://www.charlotteslaw.nl/2017/05/hebt-nieuwe-privacyverklaring-nodig-25-mei-2018/ https://www.charlotteslaw.nl/2017/04/privacy-is-koude-acquisitie-vanaf-2018-verboden/ Charlotte op Social: http://www.twitter.com/charlotteslaw https://www.youtube.com/charlotteslawnl http://www.facebook.com/charlotteslaw https://www.instagram.com/charlotteslaw/ http://www.linkedin.com/in/charlottemeindersma Jelle Drijver: Twitter: http://twitter.com/jelledrijver YouTube: http://youtube.com/jdrijver SnapChat: snapchat.com/add/jelledrijver Linkedin: http://linkedin.com/in/jelledrijver Instagram: http://instagram.com/jelledrijver