
John de Mol wint kort geding tegen Facebook
John de Mol maakt zich al tijden boos over valse advertenties die met foto's van BN'ers bitcoinproducten aanprijzen. En nu heeft hij een kort geding gewonnen tegen Facebook.
John de Mol maakt zich al tijden boos over valse advertenties die met foto's van BN'ers bitcoinproducten aanprijzen. En nu heeft hij een kort geding gewonnen tegen Facebook.
Ik schrok een beetje toen ik Linda de Mol vorige week bij Jinek zag vertellen over de overname van haar media-imperium door haar broer John. Linda lijkt steeds minder op de vrouw die nog elke maand op de cover van haar eigen magazine staat.
Zou John de Mol nog wel eens aan Jack Spijkerman denken? De radio- en tv-presentator wiens carrière met een doodsmak ten einde kwam toen hij na jaren links lullen bij de VARA rechts ging vullen bij Tien, de vorige genadeloos geflopte tv-zender van John de Mol. Mensen vergaven hem dat niet. Met Spijkerman kwam het niet meer goed.
Talpa Network gaat meer inzetten op e-commerce, het online verkopen van spullen. Allemaal om het mediabereik te vergroten. Eigenaar John de Mol zou naar verluid dromen van een webwinkel in de trant van bol.com. Wat gaat hij doen op dit gebied?
‘Als jij het veel beter hebt dan je buren bouw je geen muur, maar een langere tafel.’ Ik weet niet meer waar ik deze zin las maar hij raakte zelfs mij, als milde Trump supporter, recht tussen de ogen. Tot ik hem ging gebruiken in discussies met mensen die cynischer in het leven staan dan ik.
Media-reus Talpa houdt zich mogelijk niet volledig aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) als het gaat om het verzamelen van informatie over gebruikers van websites en apps van Talpa. Dat blijkt uit onderzoek van Investico en Follow the Money.
De nieuwe CEO van Talpa heeft niet veel liefde voor YouTube. 'Daar valt geen pepernoot te verdienen', zei hij drie weken geleden op een congres over de toekomst van media.
Travelbird heeft uitstel van betaling aangevraagd, en youtubekanaal StukTV is gekocht door John de Mol. Dat en meer in het ondernemerspanel.
BNR zoekt deze weken uit waar Nederland zoal in uitblinkt. Vandaag richten we het vizier op televisie-formats. 'De basis ligt bij onze verzuilde publieke omroep en daarnaast hebben we natuurlijk heel veel te danken aan John de Mol', stelt format-ontwikkelaar Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen. Het is echter de vraag of we de koppositie kunnen behouden, met name door de opkomst van streamingdiensten als Netflix.
Talpa heeft persbureau ANP in handen. Ze hebben het overgenomen van eigenaar Vereniging Veronica. Maar wat moet John de Mol met het verlieslijdende persbureau? Volgens mediastrateeg Marianne Zwagerman wil Talpa zo ook overdag consumenten aan zich binden.
De overnamestrijd over de Telegraaf Media Groep, met John de Mol in de hoofdrol, is eindelijk rond. De Mol verkoopt, voor ruim 81 miljoen, zijn minderheidsbelang.
Voordat Arie Slob gisteren in de Tweede Kamer zijn vuurdoop beleefde als minister van Media moest hij al een winstwaarschuwing afgeven. Een nogal malle taak voor een minister, maar ja, in ons land runt de overheid nu eenmaal een mediabedrijf waar een kleine miljard euro per jaar doorheen gaat.
John de Mol gaat al zijn mediabedrijven bundelen in een nieuwe mediabedrijf: Talpa Network. En zo wil hij de strijdt aangaan met Google en Facebook. Journalist Mark Koster van Quote was bij de perspresentatie aanwezig en ziet de plannen van De Mol wel zitten.
Mediaconcern Talpa trekt wereldwijd miljoenen kijkers met het concept The Voice en verdient er ook goed aan. Er bestaan echter twijfels of het format wel daadwerkelijk door John de Mol en zijn Talpa bedacht is.
Met de beoogde overname van TMG door het Belgische Mediahuis is nog geen einde gekomen aan de overnames in het Nederlandse medialandschap. Dat zegt Topman Christian van Thillo van de Persgroep in BNR Zakendoen.
De Centrale Ondernemingsraad van Telegraaf Media Groep (TMG) heeft zich achter het bod van Mediahuis en VP Exploitatie geschaard. Het medezeggenschapsorgaan (or) trekt nu zijn voorgenomen procedure bij de Ondernemingskamer in, werd vandaag bekendgemaakt.
John de Mol geeft zijn strijd om de Telegraaf Media Groep nog niet op. Zijn bedrijf Talpa zal naar eigen zeggen uiterlijk 17 april een biedingsbericht ter goedkeuring indienen bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De prijs van 6,50 euro per aandeel TMG blijft onveranderd.
Sanoma verkoopt de Nederlandse SBS-zenders aan Talpa van John de Mol. Dat heeft het Finse mediabedrijf vanmorgen bekend gemaakt. Talpa wordt voor 237 miljoen euro volledig eigenaar van SBS6, Veronica, Net5 en SBS9.
Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, krijgt de zenders SBS 6, Veronica, Net 5 en SBS 9 volledig in handen. Dat komt doordat mediabedrijf Sanoma zich terugtrekt uit SBS.
Talpa heeft opnieuw aandelen Telegraaf Media Groep (TMG) gekocht, ondanks de oproep van de redactieraad van De Telegraaf om te stoppen met overnamepogingen.
De redactieraad van De Telegraaf roept John de Mol op om te stoppen met zijn pogingen Telegraaf Media Groep te kopen. In een brief schrijven ze dat ze flink lijden onder de overnamestrijd om het moederbedrijf.
De chaos bij TMG - de uitgever van De Telegraaf - is compleet. De raad van bestuur is geschorst door de raad van commissarissen. En de commissarissen kiezen voor het het laagste bod, van het Belgische Mediahuis en de familie Van Puijenbroek. John de Mol staat daardoor op een zijspoor.
Mediamagnaat John de Mol houdt niet alleen van Holland, ook van aandelen. De Mol had al een grote pluk aandelen van Telegraaf Media Groep (TMG), maar heeft bijgekocht.
John de Mol bezit een kapitaalbelang en stemrecht van 18,4 procent in Telegraaf Media Groep (TMG). Dat blijkt uit een melding bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). In de archieven van de AFM zijn geen eerdere meldingen rond De Mol en TMG terug te vinden.
John de Mol heeft zijn belang in de verzekeraar Delta Lloyd vergroot. Volgens een melding bij de Autoriteit Financiele Markten heeft de mediaondernemer nu 5,02 procent van de aandelen.
Mediamagnaat John de Mol heeft een groot belang genomen in verzekeraar Delta Lloyd. Hij heeft iets meer dan 3 procent van het bedrijf in handen, blijkt uit een melding van de AFM.
Mediamagnaat John de Mol koopt zich opnieuw in bij een Nederlands beursbedrijf. Na TomTom heeft De Mol nu 3 procent van alle aandelen van PostNL in handen, en wil dat volgens het Financieele Dagblad uiteindelijk uitbreiden.
John de Mol wil dat TomTom samen gaat werken met Facebook, Uber en Baidu. De mediamagnaat heeft 5 procent in aandelen van het bedrijf verworven en wil met het management van TomTom meepraten over de strategische koers.
President Vanuatu: de alles vernietigende cycloon is het gevolg van klimaatverandering. Klopt dat? En waar moeten de bewoners heen?BNR's Laura Gremmee zocht het uit.
Er vindt een verschuiving plaats in het Nederlandse medialandschap. Na vele voorgangers gaat nu ook Talpa naar een Britse eigenaar. Merken wij als kijker iets van deze overnames? BNR zocht het uit.