41 resultaten

Datum Relevantie
Hyperloop.jpg
Hyperloop.jpg

19 september | Magneetzweeftrein, ruimtelift of vacuümbuis - hoe reizen we in de toekomst?

Technologie heeft de potentie om de wereld veel kleiner te maken. Maar hoe reizen we in de toekomst? Wat zijn de laatste ontwikkelingen met betrekking tot passagierstransport en hebben ze de potentie om de vliegtuigindustrie te verpulveren? Hierover praten we deze week in onze innovatierubriek, Mindshift, met futurist en trendwatcher, Richard van Hooijdonk.

google kantoor.jpg
google kantoor.jpg

12 september | Weg met het ouderwetse bedrijfspand – het kantoor van de toekomst is hier

Het bedrijf zoals we dat kennen uit de 20e eeuw is klaar voor een upgrade en kantoren die eruitzien alsof ze direct uit een sci-fi film komen zien we in de toekomst steeds vaker tegen. Denk aan augmented reality showrooms en hologram-receptionistes die je welkom heten. We spraken deze week in onze innovatierubriek Mindshift met futurist en trendwatcher Richard van Hooijdonk over het bedrijf van de toekomst.

robots.jpg
robots.jpg

17 augustus | Zijn robots de toekomstige speelkameraadjes van onze kinderen?

Robots zien er steeds menselijker uit en worden almaar belangrijker in ons leven. Ze houden onze bejaarden gezelschap en gaan onze kinderen straks ook lesgeven. Onderzoek heeft aangetoond dat robots door onze Generation Z’ers gezien worden als sociale en intelligente wezens waar ze van kunnen leren en waarmee ze zelfs bevriend kunnen zijn. Deze week in Mindshift kijken we met trendwatcher Richard van Hooijdonk hoe de leraren - en speelkameraadjes - van onze kinderen er in de toekomst uitzien.

Richard van Hooijdonk.jpg
Richard van Hooijdonk.jpg

Mindshift 27 januari | Sport en technologie – het dreamteam van de toekomst

Technologie maakt het onmogelijke mogelijk en wat we gewend zijn verandert of verdwijnt: Spotify in plaats van de muziekwinkel op de hoek, Airbnb in plaats van een hotel. Maar ook het einde van de verzekeraar is in zicht. Want wat gebeurt er als risico’s wegvallen omdat we zelf ziekten kunnen voorkomen en goedkoop producten kunnen repareren of vervangen?

Verzekeraars keerden 930 miljard uit in 2011
Verzekeraars keerden 930 miljard uit in 2011

Mindshift 20 januari | Het einde van de verzekeraar is nabij

Technologie maakt het onmogelijke mogelijk en wat we gewend zijn verandert of verdwijnt: Spotify in plaats van de muziekwinkel op de hoek, Airbnb in plaats van een hotel. Maar ook het einde van de verzekeraar is in zicht. Want wat gebeurt er als risico’s wegvallen omdat we zelf ziekten kunnen voorkomen en goedkoop producten kunnen repareren of vervangen?