708 resultaten

Datum Relevantie

Fraudehelpdesk strijdt met Facebook tegen valse bitcoin-advertenties

De Fraudehelpdesk trapt vandaag een campagne af waarmee het sociale media-gebruikers waarschuwt voor valse bitcoin-advertenties. De campagne wordt ondersteund door de FruaAFM en Facebook, waar dit soort advertenties ook te zien waren.

Prominente Twitter-accounts slachtoffer van hack

Twitter is het slachtoffer geworden van hackers die toegang hadden tot allerlei met name prominente accounts. Daarop rolden de hackers een oplichtingscampagne uit. Waarschijnlijk is de deur van het interne systeem van het sociale medium door een medewerker open gezet.

Google belooft Fitbit-data niet voor advertenties te gebruiken

Google is bereid om toe te zeggen dat het bedrijf geen data van de Fitbit-horloges te gebruiken voor het aanbieden van gepersonaliseerde advertenties. De Europese Commissie maakt zich daar sinds de overname in november zorgen over.

'Frequentieveiling levert waarschijnlijk meer op dan minimumopbrengst'

Twee weken na de start van de frequentieveiling verwachten deskundigen dat de opbrengst hoger wordt dan de minimumopbrengst die door het kabinet is vastgesteld. Dat zeggen ze tegen de Telegraaf. Dat minimumbedrag is vastgesteld op 915 miljoen euro.

Hoe cyberdreiging ons leven kan ontwrichten

Veel ging ineens digitaal tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis, maar ook buiten coronatijd zijn we ongelofelijk afhankelijk van onze digitale infrastructuur. Wat nou als delen daarvan in één klap weg zouden vallen door een cyberaanval? Dat kan tot serieuze maatschappelijke ontwrichting leiden, waarschuwt de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding.

Wie je wel of niet in je 5G-netwerk wil

Het is nog altijd onduidelijk of een bedrijf als Huawei wel of geen apparatuur mag gaan leveren voor het 5G-netwerk. Wat we wel weten: we willen allemaal dat die apparatuur veilig is. Daarom moet bepaald worden of een leverancier al dan niet een 'High Risk Vendor' is. Maar, stelt Huawei in een recent position paper: de criteria daarvoor zijn onduidelijk.

'Facebook moet Nederlandse gebruikers compenseren om privacyschending'

De Consumentenbond en de Data Privacy Stichting (DPS) willen dat Facebook Nederlandse gebruikers gaat compenseren vanwege het schenden van hun privacy. Het bedrijf zou volgens de consumentenorganisatie gebruikers misleiden door te zeggen dat het gebruik ervan gratis is, terwijl gebruikers in feite met hun data betalen.