486 resultaten

Datum Relevantie

SCHAAL VAN HEBBEN | Unpluq

De hele dag whatsappen, instagrammen, youtuben: we besteden dagelijks veel tijd op onze smartphone. Er zijn apps om je schermgebruik een beetje in toom te houden. Maar - meent Unpluq - de drempel is daarmee niet hoog genoeg om je daar ook echt aan te houden. Door een app met een fysiek product te combineren, willen ze die drempel wél hoog houden.

Facebook komt met informatiecentrum over klimaat

Facebook heeft het Climate Science Information Center gelanceerd. Daarmee wil het gebruikers van betrouwbare informatie over klimaatverandering voorzien. Facebook ligt al een tijdje onder vuur om z'n aanpak van desinformatie over het klimaat en klimaatverandering.

Apple komt met schadeclaim richting Epic Games

Waar Epic Games eerder Apple voor de rechter sleepte om het App Store-verbod op Fortnite, dient Apple nu een claim in tegen Epic Games. Apple zegt inkomsten van in-app-aankopen mis te lopen doordat het betaalplatform van Epic Games nog altijd actief is in Fortnite.

China komt met eigen standaard databeveiliging

China heeft een aantal regels opgesteld die moeten voorkomen dat buitenlandse overheden data uit andere landen stelen. Het volgt als reactie op de Verenigde Staten, die de Chinese apps TikTok en WeChat ervan beschuldigd data door te sluizen aan de overheid daar.

Mkb kan werknemer door overheid laten phishen

Bedrijven die dat willen kunnen hun werknemers door de overheid laten verleiden om op linkjes in malafide e-mails te klikken. Het gaat om een speciale campagne vanuit onder andere het het Digital Trust Center om werknemers beter weerbaar tegen phishing te maken.

Bij Apple en Google nu ook corona-notificatie zonder corona-app

Apple en Google bakken in hun besturingssysteem de mogelijkheid in om zónder corona-app toch notificaties te ontvangen van met het coronavirus besmette personen. Daarmee gaat het ook werken in landen die geen nationale corona-app hebben, zoals de Nederlandse CoronaMelder.

Burgemeester Utrecht wil sneller meekijken in besloten groepen sociale media

Burgemeester Den Oudsten van Utrecht wil sneller in besloten groepen op sociale media kunnen meekijken als er opruiing plaatsvindt. Die wens heeft hij bij minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid neergelegd na rellen in zijn gemeente.

UvA-onderzoek: 'Deepfakes kunnen mening over politici beïnvloeden'

Deepfakes, gemanipuleerde video's, kunnen van invloed zijn op de mening van kiezers over politici. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Hoe specifieker je die deepfake op een bepaalde specifieke doelgroep richt, hoe groter het effect kan zijn.

IBM: gemiddelde schade bij datalek loopt in miljoenen

De schade waarmee bedrijven bij een datalek worden geconfronteerd, bedraagt gemiddeld bijna vier miljoen dollar. Dat blijkt uit onderzoek van IBM Security. In veel gevallen blijkt slechte configuratie van systemen en hergebruik van wachtwoorden de achilleshiel.

Rem op groei databedrijven door gebrek aan verzekeringen

Bedrijven die in Nederland data verwerken hebben moeite om een cyberverzekering te vinden. Dat schrijft het Financieele Dagblad. Dat zet een rem op de groei, want nieuwe klanten eisen vaak dat die data verwerkende bedrijven gedekt zijn tegen aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld datalekken.

'Bedrijven blijven Facebook langer boycotten'

De advertentie-boycot bij Facebook gaat naar verwachting langer duren dan gepland. 'Stop Hate for Profit' loopt over een week af, maar een van de grootste reclame- en communicatieadviesbedrijven ter wereld verwacht dat bedrijven langer voet bij stuk houden.

'Effectiviteit Duitse corona-app lastig te meten'

In Duitsland hebben inmiddels 16 miljoen mensen de CoronaWarn App gedownload. Het is alleen de vraag hoe effectief de app is en of dat ooit goed gemeten kan worden. Dat zegt de president van het Robert Koch Instituut - het Duitse RIVM - tegen de BBC.

Trump vraagt in advertentie of TikTok in de ban moet

President Donald Trump vraagt in een advertentie op Facebook of er een verbod moet komen op TikTok. Reuters schrijft dat wanneer gebruikers op de advertentie klikken, ze daar een enquête kunnen invullen en hun contactgegevens kunnen achterlaten.

Fraudehelpdesk strijdt met Facebook tegen valse bitcoin-advertenties

De Fraudehelpdesk trapt vandaag een campagne af waarmee het sociale media-gebruikers waarschuwt voor valse bitcoin-advertenties. De campagne wordt ondersteund door de FruaAFM en Facebook, waar dit soort advertenties ook te zien waren.