3497 resultaten

Datum Relevantie

Jaco Brussé (Visualfabriq) over het veroveren van Amerika met data

Met behulp van een enorme bulk aan data voorspelt de software van Visualfabriq het succes van bijvoorbeeld promotiecampagnes en kortingsacties. 'Het product heeft zichzelf bewezen', zegt directeur Jaco Brussé, en daarom is het nu tijd om met de investering van 100 miljoen zich te richten op de Amerikaanse markt. Hoe Visualfabriq dat gaat aanpakken hoor je in BNR Zakendoen.

Amazon en Facebook zijn geen eenvoudige worstenwinkels

Een paar honderd bedrijven hebben vrijwel alle macht in onze economie. Daarvan zijn alle andere ondernemers, werknemers en consumenten het slachtoffer. Dat is het uitgangspunt van The Profit Paradox, een boek van de Vlaamse econoom Jan Eeckhout. Eeckhout doet onderzoek en geeft les op universiteiten in Barcelona, Londen en de Verenigde Staten. Vanuit Spanje is hij te gast in De Technoloog om te vertellen over de winst paradox: grote bedrijven trekken alle macht in een bepaalde branche naar zich toe, met desastreuze gevolgen. Tijd voor een oplossing, want Amazon en Facebook kunnen we niet vergelijken met de worstenverkoper op de hoek.

De faalfactoren van de digitale transformatie

Er zijn ondertussen geen organisaties meer die niet bezig zijn met digitale transformatie. De COVID pandemie heeft daar een enorme boost aan gegeven en in die digitale transformatie zijn de afgelopen jaren meerdere grote fouten gemaakt. Menno Lanting schreef het boek ‘uit het transformatie moeras’, waarin hij uitlegt welke fouten dat zijn en hoe je deze voorkomt. Vandaag bespreken wij met hem de verschillende faalfactoren van de digitale transformatie.