315 resultaten

Datum Relevantie

Providers bezorgd om dataplan voor RIVM

Telecomproviders zijn bezorgd over het plan om data van klanten te gaan delen met het RIVM. Die plannen staan in een wetsvoorstel, maar anonieme bronnen in de telecomindustrie zeggen tegen de NOS onder andere bang te zijn dat de informatie ook bij de inlichtingendiensten beland.

'Mkb heeft moeite eigen IT-infrastructuur te begrijpen'

Veel bedrijven in het mkb hebben grote moeite om hun IT-infrastructuur te begrijpen. Daardoor hebben ze het ook moeilijker om het optimaal te benutten of verder door te ontwikkelen, blijkt uit onderzoek in opdracht van AMIS Conclusion. In sommige gevallen zou dat volgens de respondenten zelfs de continuïteit van bedrijven in gevaar brengen.

Twitter laat gebruiker nare tweet heroverwegen

Twitter wil gebruikers die op een punt staan om een nare tweet te versturen laten heroverwegen of ze dat wel echt moeten doen. Het gaat nog om een proef, waarbij de gebruiker een waarschuwing krijgt op het moment dat de inhoud bijvoorbeeld kwetsend is.

'Zeker 250 onbetrouwbare corona-berichten op Twitter'

Er zijn sinds de uitbraak in Nederland 251 onbetrouwbare nieuwsberichten over het coronavirus via Twitter verspreid. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Datajournalistiek platform Pointer (KRO-NCRV), na een analyse van bijna 1,2 miljoen Nederlandstalige tweets.

'Aanschaf van VR-bril neemt amper toe'

Nederlanders willen nog steeds niet massaal aan de VR-bril. Dat concludeert marktonderzoeker Multiscope in zijn Smart Media Monitor. Zes procent van de Nederlanders heeft er een, maar dat is maar een stijging van één procentpunt ten opzichte van 2017.

Cybercriminelen zien kans schoon rond thuiswerken

Nu steeds meer mensen vanwege de corona-maatregelen vanuit huis werken, lijken cybercriminelen extra hun best te doen om daar misbruik van te maken. Cyberbeveiliger Tesorion zegt tegen het FD dat het aantal valse e-mailberichten de afgelopen dagen is vervijfvoudigd.

Geen tweets, maar fleets: Twitter test stories-achtige functie

Twitter is gestart met het testen van een nieuwe functie waarbij berichten na vierentwintig uur weer verdwijnen. Die worden niet tussen de berichten op de tijdlijn weergegeven, maar in een apart overzicht, vergelijkbaar met de stories-functie op Instagram.

Twitter gaat deepfakes voorzien van label of verwijderen

Twitter gaat ook de strijd aan met deepfakes, gemanipuleerde foto's of video's. Dat doet het sociale medium op z'n minst door aan te geven dat het een deepfake betreft. Deepfakes worden verwijderd zodra een bericht een gevaar vormt voor de fysieke wereld.

Positieve gevoelens overheersen op sociale media

Jongeren van 14 en 15 jaar hebben vaker positieve dan negatieve gevoelens door het gebruik van sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Veel onderzoeken naar de effecten van sociale media geven in de regel een negatiever beeld.