
Haribo ziet geen Gummi Beren op de weg
In Roosendaal is de allereerste Flagshipstore van snoepproducent Haribo geopend. Maar is snoepen nog wel van deze tijd?
In Roosendaal is de allereerste Flagshipstore van snoepproducent Haribo geopend. Maar is snoepen nog wel van deze tijd?
Reclames die bedoeld zijn voor kinderen kunnen misleidend zijn waardoor misbruik wordt gemaakt van de naïviteit van de kinderen. Stichting Media Rakkers komt daarom met een Jeugd Reclame Wijzer om de reclamemakers te wijzen op de regels.
Drie grote supermarkt-ketens in ons land zijn van plan om de verkoop van snoepgoed bij de kassa's te stoppen, om te voorkomen dat kinderen gaan 'jengelen' om snoep.
De Amerikaanse snoepfabrikant Mars Inc, de maker van Snickers, Twix en Mars, stopt met chocoladeproducten die meer dan 250 calorieën bevatten.
Bedenk goed hoe snel je je laatste Rolo aan je kinderen geeft. Het kan hiervan afhangen of je kind later een crimineel of een succesvolle CEO wordt. Dat meldt zakenwebsite Business Insider.