Sport25 sep '20 00:00Aangepast op 25 sep '20 14:40

Seksshop EasyToys toch op shirt FC Emmen

Auteur: BNR Webredactie

FC Emmen mag toch met de naam van seksshop EasyToys op het shirt spelen. In eerste instantie weigerde de KNVB de samenwerking omdat zo’n reclame ongepast zou zijn, maar de voetbalbond is nu toch overstag gegaan.

Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau Bigplans is verbaasd over deze omslag. Hij was het in eerste instantie eens met het besluit van de KNVB. ‘De Eredivisie is een competitie die ook kinderen aantrekt’, zegt hij. ‘Ik kon de rede over de goede smaak en het goed fatsoen heel goed volgen.’ Volgens Beerthuizen had de KNVB daarom bij het eerste standpunt moeten blijven. ‘De grens wordt gelegd bij de goede smaak en het fatsoen. En in dit geval mag de KNVB daarover besluiten, net zoals op het veld een scheidsrechter de beslissingen neemt’.

Luister ook | KNVB houdt beeldvorming goed in de gaten

De deur voor andere sponsoren is nu opengezet volgens Beerthuizen. ‘Daar kan precies dezelfde discussie over gevoerd worden’, zegt hij, terwijl hij zich andere voorbeelden herinnert. ‘In het verleden is een SM-kelder sponsor van een amateurclub geweest. HSG in Haarlem mocht niet spelen met een whiskymerk op het shirt’, aldus Beerthuizen. ‘Het gaat om de commerciële kracht van de Eredivisie, en ik denk dat dit de Eredivisie geen goed doet.’

Lees ook | KNVB weigert seksshop als shirtsponsor

Ronald Lubbers (voetbalbestuurder), Frank Maatje (manager financiele zaken FC Emmen) en Jan Zwiers (algemeen directeur FC Emmen) tijdens een onderbreking van het gesprek met vertegenwoordigers van voetbalbond KNVB
Ronald Lubbers (voetbalbestuurder), Frank Maatje (manager financiele zaken FC Emmen) en Jan Zwiers (algemeen directeur FC Emmen) tijdens een onderbreking van het gesprek met vertegenwoordigers van voetbalbond KNVB (PIETER STAM DE JONGE / ANP)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen